vineri, 3 martie 2017

Ambianta creativa

De ceva timp, ma tot chinui sa-mi pun gandurile in ordine si imi storc creierul, doar, doar o sa mai iasa cateva idei pe care sa le leg intr-un text.
Inspiratia nu prea vrea sa vina insa! Inspiratiei mele ii este necesara o ambianta anume. Totul in jurul meu trebuie sa imbie la scris. Ce poate insemna aceasta? Hai sa incep din afara spre interior!

Asadar, peisajul ce ma inconjoara nu trebuie sa fie nici prea frumos, pentru ca-mi distrage atentia, iar vremea trebuie sa fie si ea una oarecare, chiar imi place cea ploioasa si rece.
Cu toate ca posed un computer, mie imi place totusi sa scriu de mana, cum se zice, pe un caiet, asezata comod la un birou, cu biblioteca ticsita de carti in spatele meu. Scriu de obicei noaptea, cand toata lumea doarme in casa, iar in blocul de vis-a-vis se sting una cate una, luminile. Mintea-mi este mai limpede si e foarte multa liniste...

Pentru mine, scrisul este ca o prelungire fireasca a lecturii. De regula, citesc doua tipuri de carti. Carti despre tema care ma intereseaza si altele care nu au nici cea mai mica legatura cu ceea ce ma preocupa. Sa citesc, este pentru mine ca si vinul, imi stimuleaza la maxim "circulatia" ideilor.

Scriu din pasiune? Scriu din datorie? Nici nu stiu prea bine ce sa raspund, dar stiu sa va spun ca micile mele incercari literare mi-au ordonat foarte mult stilul de viata.
Visez de cand ma stiu sa pot scrie la o masa lunga, lunga de stejar, ca acelea pe care le mai vedem prin filme, in castelele medievale, intr-o camera foarte spatioasa cu tavanul foarte inalt si ferestrele uriase.
Visez insa...Trebuie sa ma multumesc cu camaruta mea mica de bloc confort doi... Si inspiratia tot nu vine...

Voua in ce ambianta v-ar placea sa lucrati? Adica, sa creati ceva anume, nu neaparat sa scrieti! Astept raspunsurile voastre cu interes! Poate, cine stie, imi vine si mie o idee!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

In seara de Ajun