joi, 31 mai 2012

Deliciu tricolor din pilaf


Stau si ma gandesc ce minunatie de preparat sa fac in ultimele mele achizitii din bucatarie...De cand am primit vasul Pyroflam castigat la concursul Bucatar real,parca am innebunit!In limita bugetului de austeritate,mi-am mai cumparat inca vreo doua vase Pyroflam ,Asadar am stat si mi-am tocit mintea,pana cand mi-am aminitit asa ca prin vis de concediul in Turcia de acum cativa ani,cand am servit in casa unui foarte bun prieten de origine roman, din Istanbul, un pilaf foarte gustos,in trei culori. La timpul respectiv el gatea in vase asemanatoare cu acestea,desi noi in Romanica noastra habar nu aveam ca exista asa ceva!
Pilaful este piesa de rezistenta a bucatariei turcesti,fiind preparat indeosebi din orez,dar si dintr-un fel de pasat de grau,numit bulgur.Pilaful se serveste la ei ca si fel principal la masa de pranz ,simplu,sau ca drept garnitura langa alte preparate din carne de pui,vita sau peste.Tipurile de pilaf sunt infinite,dar au in comun faptul ca boabele de orez trebuie sa fie separate unele de altele,pilaful sa nu fie ca o pasta!
Cum iubesc sa „bucataresc” in stil turcesc,m-am gandit sa inaugurez noile mele vase Pyroflam cu un adevarat deliciu ,un pilaf in trei culori!
Este foarte simplu!Ne trebuie cateva cani sanatoase de orez,(vreo 6 am folosit eu,cate doua pentru fiecare tip de pilaf)supa de pui cam de patru ori mai multe decat canile cu orez,unt,ulei de masline,ceapa alba,chimen,sofran,iar pentru pilaful cu linte,normal ,o cana cu linte :)









Interesant este faptul ca tipurile acestea de pilaf pot fi servite si separat,fiecare culoare pe farfurie,dar si impreuna,imprumutand unul din savoarea celuilalt,rezultand un gust dumnezeiesc! 
Pentru pilaful alb se pune intr-un vas o cescuta de ulei de masline,iar cand acesta este incins,se adauga doua cani de orez care a fost spalat bine in apa rece de cateva ori.Acesta se caleste pana ce bobul devine transparent,adaugandu-se in final supa de pui concentrata.Din acest moment nu se mai amesteca in el,pentru ca boabele se vor sfarama si se vor lipi,iar in bucataria turceasca,asa ceva nu se adminte :).Fierbem pilaful pana cand orezul absoarbe toata supa,se trage vasul de pe foc si se innabusa cu capacul,pana ce boabele de orez atrag si ultimul strop de supa..Am uitat sa precizez ca supa trebuie sa fie sarata,pentru a nu mai fi nevoie sa saram pilaful pe urma.(si implicit sa mestecam in el)
Pentru pilaful galben procedam la fel ca la cel alb,simplu,numai ca adaugam in plus ,la fierbere,cateva firicele de sofran,care ii vor da un gust delicios si o savoare deosebita de cel alb.
Urmeaza pilaful cu linte,care este cel mai gustos si mai „altfel” decat suntem noi obisnuiti sa mancam.
Se fierbe lintea în multa apa pana se inmoaie.Ceapa se taie marunt si se caleste aproape pana se caramelizeaza un pic pe margine,se adauga orezul spalat in mai multe ape si se continua calirea..Se adauga apa fiarta de data aceasta,nu supa de pui, continuindu-se fierberea pana la absorbtia totala a apei in orez.Se amesteca cu lintea fiarta,o lingurita de chimen,sare si piper si se lasa sa se odihneasca pret de cateva minute.
Acum,alaturi de o cana cu „ayran” nu ne raman decat sa servim acest deliciu in trei culori preparat cu drag in vasele mele Pyroflam !Va doresc AFIYET OLSUN!! Pofta buna!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

In seara de Ajun